Hoe kan ik koolhydraatarm eten in een restaurant?

 

 

Het koolhydraatarm eten in een restaurant kan soms een uitdaging zijn, maar er zijn een aantal manieren om dit aan te pakken:

 

 

1. Kies gerechten die rijk zijn aan eiwitten en die veel groenten bevatten.

 

Gerechten zoals salades met kip of vis, gegrilde groenten of een stukje vlees of vis met groenten zijn goede opties.

 

 

2. Vraag om aanpassingen op de gerechten.

 

Vraag bijvoorbeeld om de pasta of de aardappelen te vervangen door groenten. Of vraag om de saus apart te serveren, zodat je de hoeveelheid saus die je eet zelf kunt bepalen.  

 

 

3. Vermijd gerechten met suiker of met een hoog gehalte aan geraffineerde koolhydraten.

 

Vermijd wit brood, pasta, rijst of aardappelen. Kies in plaats daarvan voor volkoren alternatieven.

 

 

4. Vraag de ober of de kok om aanbevelingen.

 

Vaak zijn zij op de hoogte van de beste koolhydraatarme opties op het menu, en kunnen ze aanpassingen aanbevelen.

 

 

5. Wees specifiek in je verzoeken.

 

Als je bijvoorbeeld bepaalde ingrediënten echt niet wilt eten of allergieën hebt, laat dit dan duidelijk weten.

 

 

6. Wees voorbereid en ga naar een restaurant met een plan.

 

Kijk vooraf op de website van het restaurant. Of bel eerst om te vragen naar de menu-opties.

 

 

Boektip voor als je gemiddeld 1.2 kg per week wilt afvallen: