7 gouden tips om een koolhydraatarm dieet vol te houden

 

Ook jij kunt een koolhydraatarm dieet op de lange termijn volhouden!

 

Hieronder vind je onze 7 gouden tips:

 

 

1. Plan je maaltijden:

 

Maak een lijst van koolhydraatarme producten die kunt eten, en plan je koolhydraatarme maaltijden van tevoren.

 

Zo kom je minder snel in de verleiding om verkeerde keuzes te maken. 

 

 

2. Wees te allen tijde voorbereid:

 

Zorg dat je altijd gezonde snacks bij de hand hebt, zoals noten, zaden of groenten.

 

Dit helpt om verleidingen te weerstaan.

 

 

3. Wees creatief in de keuken:

 

Probeer nieuwe recepten uit en experimenteer met verschillende koolhydraatarme ingrediënten.

 

Dit helpt je om je dieet interessant te houden.

 

 

4. Focus op de positieve aspecten van het dieet:

 

Richt je op de positieve aspecten van je dieet.

 

Dat je lekker aan het afvallen bent en bezig bent met het verlagen van je risico op hart- en vaatziekten.

 

 

5. Zorg voor voldoende steun uit je omgeving:

 

Het volhouden van een dieet is makkelijker als je de steun hebt van familie, vrienden of een diëtist.

 

 

6. Wees realistisch:

 

Wees realistisch over je doelen en geef jezelf de tijd om aan het dieet te wennen.

 

Verwacht niet dat je - van de een op de andere dag - een compleet andere eetgewoonte hebt ontwikkeld.

 

 

7. Luister naar je lichaam:

 

Luister naar je lichaam en let op hoe je je voelt na het eten van bepaalde voedingsmiddelen.

 

Dit helpt u om te begrijpen welke voedingsmiddelen goed voor je zijn en welke niet.

 

 

Tenslotte:

 

Het is altijd raadzaam om te overleggen met een arts, diëtist of voedingsdeskundige voordat je begint met een dieet.

 

 

PS: Op zoek naar een koolhydraararm dieet wat je makkelijk kunt volhouden?

 

Dan is het Koolhydraatarm 50 Dagen Programma van Makkelijk Afvallen een aanrader: